Kontowersja nigdy nie wychodzi z mody…

Co zrobić, żeby osiągnąć sukces w modzie i zwrócić na siebie uwagę? Oczywiście posłużyć się kontrowersją i zaszokować odbiorcę. Dzięki temu będzie głośno o marce i ubraniach na nowy sezon.

Ostatnio modeling staje się domeną coraz młodszych osób. We wrześniowym wydaniu CRFashion Book pozowała 13-letnia Kaia Gerber, córka Cindy Crawford. Z kolei 12-letnia Alice Attal, córka Charlotte Gainsbourg pozowała razem z mamą w kampanii jubileuszowej francuskiej marki Comptoir des Cotonniers. Z kolei syn Victorii i David Beckhama jest twarzą Burberry a ostatnio trafił nawet na okładkę Miss Vogue’a.

CRFashion Book z udziałem 13-letniej Kai Gerber.

95333b80354fc7e704ab8e16824588ff

Brooklyn Beckham na okładce Miss Vogue

Od dłuższego czasu obserwuję młode pokolenie i doskonale wiem, że młodzi ludzie w modzie zaczęli cenić kunszt szycia, jakość wykończenia i oryginalny krój ubrań. Oni już nie podążają za utartymi kanonami i nie przejmują się tym, co na temat ich stylu mówią inni. To doskonałe odzwierciedlenie filozofii naszej marki. Mój syn, Frasse, nieodłącznie kojarzy mi się z tym młodym pokoleniem. Zapytałem się go o zdanie i jestem niesamowicie szczęśliwy, że zgodził się wziąć udział w naszej kampanii.

f6a2cfad3424ab913912cbe575e6e21b

11- letni chłopak pozuje w najnowszej kampanii marki Acne. Na zdjęciu w różowym, wełnianym płaszczu oraz biżuterii.

To wypowiedź Johny Johansona, który jest dyrektorem kreatywnym Acne Studios. Postanowił on wykorzystać w najnowszej kampanii swojego syna, 11 letniego chłopca i ubrać go w damskie rzeczy. ! Pozuje on nawet w butach na wysokim obcasie bądź trzyma kobiece torebkami. Nie dość, że wcielił się on w dorosłą osobę to jeszcze jej ona stylizowana na płeć przeciwną. Co ciekawe coraz częściej mamy do czynienia z tzw. „gender blurring” czyli „przemycanie” przez projektantów damskich elementów bądź projektów do mody damskiej. Coraz częściej w modzie zatracają się granice między tym co męskie a damskie. Dominuje unisex. Główną ideą kampanii jest jednak to, że obecnie możemy ubierać się w co tylko chcemy bez względu na to czy konkretna rzecz jest skierowana do mężczyzny czy kobiety. Chłopak zapytany o to jak czuł się w roli modela stwierdził, że źle pozowało mu się  w butach na obcasie i woli grać w piłkę nożką z kolegami ale mimo wszystko był bardzo zadowolony z udziału w sesji zdjęciowej.

f7eca1eeaa1a133d9f4e2cb96913379a-1

Kampania Acne.

kampania-acne-studios-jesien-zima-2015-2016-fot-mat-prasowe

Wszystkie zdjęcia z kampanii Acne wykonała Viviane Sassen.

kampania-acne-studios-jesien-zima-2015-2016-fot-mat-prasowe-1

Kampania Acne. Chłopiec pozuje z torebką.

Kontrowersje wzbudza też uczestnistwo 9-letniej dziewczynki Kristiny Pimenovej, która pracuje już jako modelka została wykorzystana w kampaniach najlepszych projektantów takich jak: Dolce & Gabbana, Covallii czy Armani.

27a8f5ae2f9b66f1111eac2a84666c90

Kampania Dolce & Gabbana.

Po drugiej stronie coraz częściej w kampaniach wykorzystywane są również starsze modelki bądź modele. Moda na dojrzałość jak najbardziej również trwa! Świetnym przykładem jest kampania BOHOBOCO, która znana jest z przełamywaniu standardów. W najnowszej kolekcji pozuje 81-letnia aktorka Helena Norowicz. Kampania powstała pod hasłem: „Retro kobiecość we współczesnym wydaniu”!

kampania-bohoboco-jesien-zima-2015-2016-fot-mat-prasowe

Najnowsza kampania BOHOBOCO.

Bohoboco.

kampania-bohoboco-jesien-zima-2015-2016-fot-mat-prasowe-1

kampania BOHOBOCO.

Wprawdzie poprzednia kampania również z udziałem Heleny Norowicz na sezon wiosna-lato 2015 w której towarzyszyła jej Magda Jasek bardziej mi się podobała ale trzeba przyznać, że nowe zdjęcia również interesująco ale i zupełnie inaczej prezentują nową kolekcję. Na wcześniejszych zdjęciach podobał mi się minimalizm zarówno w kompozycji jak i oszczędnych kolorach gdzie dominowały głownie biele. Wszystkie zdjęcia były bardzo świetliste i zaskakiwały świeżością. Tymrazem fotograf Mateusz Stankiewicz uwiecznił umalowaną modelkę w stylizowanej na „retro” przestrzeni, która swietnie współgra z kolorystyką ubrań. Wszystko jest perfekcyjnie wyważone. Według Bohoboco

„moda powinna odpowiadać na potrzeby współczesnych, świadomych swojej wartości kobiet, niezależnie od ich wieku i stylu życia”.

Co ciekawe starsze modelki pojawiają się także zagranicą. Przykładem może być chociażby jedno z moich ulubionych zdjęć Juergena Tellera i 65-letniej aktorki Charlotte Rampling. Fotograf w projekcie Marc Jacobs Advertising 1998–2009” współpracował z takimi artystami jak Sofia Coppola, Cindy Sherman, Charlotte Rampling, Thurston Moore’a z Sonic Youth, William Eggleston, Winonya Ryder i Rufus Wainwright. W tym temacie słynna też była współpraca z projektantą Vivienne Westwood, która pozowała przed obiektywem nago. Podobnie jak w przypadku Bohoboco stylistyka retro została utrzymana w najnowszej kampanii Celine, którą również sfotografował.

10tell650.2

Zdjęcie Juergena Tellera, które przypomina mi obraz Gustava Klimta „Pocałunek”.

_500-o_19uguu9ne3e6pqo1ta71sqdb3hu_Fotord_Collage

Starsze modelki w kampaniach reklamowych.

Z kolei, w kampanii MAC wystąpiła Iris Apfel (zdjęcie powyżej) i jej słynne, okrągłe okulary. Znana jest ona głównie z tego, że zaprojektowała wnętrza Białego Domu aż dla dziewięciu prezydentów. Wraz z mężem prowadziła firmę Old World Weavers.

introx

Supermodelki w obiektywie Petera Lindbergha.

O pięknie i o czasie mówi nam najnowsza sesja fotografa Petera Lindbergha przed którego obiektywem stanęły supermodelki z lat 90.

MTMyNzIzNTc5MjA3ODQ5MjM0

W stylu tego fotografa cenię sobie prostotę i niezwykłą naturalność w każdym ze zdjęć, które są jego znakiem rozpoznawalnym.

supermodelki-z-lat-90-tych-ponownie-przed-obiektywem-petera-lindbergha-15

„Kobieta jest zawsze ważniejsza niż strój”

supermodelki-z-lat-90-tych-ponownie-przed-obiektywem-petera-lindbergha-17

„Niektórzy mają potrzebę aby tworzyć i wyrażać siebie, inni wolą analizować. Ostatecznie wszyscy mogą być twórczy, jeśli tylko obudzą w sobie pragnienie zbadania własnej drogi przez świat doświadczeń. Twórczość jest w istocie narodzeniem się na nowo, odnalezieniem tonacji w jakiej spostrzegamy siebie i otaczający świat. Wówczas nasza praca staje się częścią tego, kim jesteśmy. Może wszystko jest po prostu kwestią tego, jak daleko chcemy pójść…” – stwierdza fotograf.

supermodelki-z-lat-90-tych-ponownie-przed-obiektywem-petera-lindbergha-21

Na planie sesji pojawiły się Cindy Crawford, Tatjana Patitz, Eva Herzigova, Nadja Auermann, Helena Christensen i Karen Alexander. Ubrane są w szare, ciepłe swetry. Zdjęcia mają w sobie niezwykły klimat, również coś z nostalgii, która została podkreślona czarno-białą tonacją.

supermodelki-z-lat-90-tych-ponownie-przed-obiektywem-petera-lindbergha-22

Współczesną fotografię możemy podzielić właśnie na tą bardziej klasyczną, którą prezentuje chociażby Peter Lindbergha a po drugiej strony na bardziej szaloną, młodzieńczą, „brudną”, szokującą, którą reprezentuje wspomniany przeze mnie Juergen Teller oraz Terry Richardson. W ostatniej sesji sfotografował on 18-letnią Kylie Jenner, która wcale nie wygląda i nie pozuje jak na swój wiek.

terry-richardson-kylie-jenner-galore-01

Kylie Jenner w obiektywie Terry Richardsona.

Zdjęcia prowokują dlatego na pewno będzie o nich głośno ale wydaje mi się, że czasem nie warto robić „wszystkiego” tylko po to by dalej być na topie jak w przypadku ostatniej modelki. Podobnym tropem podąża niestety wokalista Rihanna, która pozuje w dość skąpych strojach w najnowszej kampanii Dior ale jest to znacznie lepsza sesja jak w przypadku Jenner. Zdjęcia dla kampanii Dior wykonał znany fotograf mody Craig McDean.

rihanna-dior-mag-4-large

Rihanna w kampanii Dior.

rihanna-dior-mag-5-large

Rihanna w kampanii Dior.

rihanna-6-large

Rihanna w kampanii Dior.

Advertisements

2 thoughts on “Kontowersja nigdy nie wychodzi z mody…

  1. Murano_Glass pisze:

    Piękne zdjęcia, tylko Dior jakoś najzwyczajniej wypada. Pozdrawiam

  2. […] O tym jakie sesje najbardziej zapadają nam w pamięć pisałam już kilkakrotnie na blogu. Wystarczy wspomnieć ten post: https://sylwiaadamczuk.wordpress.com/2015/09/09/kontowersja-nigdy-nie-wychodzi-z-mody/ […]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: