POKAZ MODY „Plénitude”. Kobieta 50+. DIMEL

27 czerwca miałam okazdję uczestniczyć w  Pokazie mody  „Plénitude”. Kobieta 50+ . 

IMG_5418z.jpg

DIMEL to marka stworzona dla kobiet 50 plus przez młodą projektantkę Igę Dymel studentkę Projektowania Ubioru na Wydziale Wzornictwa w Wyższej Szkole Sztuki i Projektowania w Łodzi. Powstała ona z potrzeby kreowania wizerunku kobiet dojrzałych, pewnych siebie, eleganckich. Ideą marki jest tworzenie strojów dopracowanych konstrukcyjnie. Głównym celem jest pragnienie udowodnienia, że wiek kobiety to tylko metryka.

IMG_5457.jpgIMG_5452.jpgIMG_5236.jpgIMG_5464.jpg

O samym projekcie warto przeczytać na stronie http://www.dimelfashion.com. Jak czytamy:

„ Ciężki jest los współczesnej kobiety. Musi ubierać się jak chłopak, wyglądać jak dziewczyna, myśleć jak mężczyzna i pracować jak koń.”

Te słowa amerykańskiej aktorki Elizabeth Taylor można w pełni potraktować jako obraz kobiety naszych czasów. Musi ubierać się jak chłopak, bo przecież nie skupiając się na feministycznym motywie tej tezy, to ilość obowiązków jakie spoczywają na aktywnej kobiecie w ciągu dnia, przeczy wizerunkowi damy. Jednocześnie powinna wyglądać jak dziewczyna tworząc wizerunek wiecznie młodej, atrakcyjnej i zadbanej kobiety wykluczając przy tym swoja naturalną kobiecą intuicję i empatię. (…) Wychodząc naprzeciw temu problemowi, zauważając coraz większe zainteresowanie tym tematem, w ramach swojej pracy licencjackiej projektantka stworzyła kolekcje „Plénitude jesień – Zima 2016/2017” kobieta 50+.

 

Francuska nazwa oznacza pełnię i doskonale obrazuje stan kobiet, dla których zaprojektowana jest ta kolekcja. Wątek francuski pojawia się tu nie bez powodu ponieważ inspiracją do stworzenia kolekcji są dwaj wielcy kreaotorzy mody francuskiej lat 50 i 60 ,Christian Dior i Christóbal Balenciaga.”

DIMEL2.jpg

IMG_5453.jpgIMG_5462.jpg

DIMEL3.jpg

„Modyfikacja kobiecej sylwetki za sprawą usztywnianych tkanin płótnem, wąskie ramiona, wyeksponowane biodra i biust, wcięta talia oraz obszerne , długie do połowy łydki spódnice to esencja ich stylu i doskonały materiał na inspiracje do zaprojektowania kolekcji z użyciem nowoczesnych, szlachetnych materiałów dla kobiet wymagających, dla których konstrukcja w ubiorze ma eksponować atuty oraz tuszować wszelkie niedoskonałości wynikające z wieku . Kolekcja ta ma być również małym manifestem przeciwko zalewowi rynku modowego wszech panującym krojem Oversize.” –  Iga Dymel Łódź kwiecień 2016

1dimel.jpg

IMG_5430.jpg

Pokaz odbył się przy dość niebieskawym świetle i instalacji świetnej wraz z koncertem myzki Ambiente napisanej specjalnie na potrzeby spektaklu oraz sopranu koloraturowego.
Modelki 50+ ubrane były w dość proste kroje, które podkreślały ich urodę. Dominowały bardzo proste kroje z bardziej połyskliwymi tkaninami ale kolorystycznie całość była dosyć subtelna i oscylowała wokól bieli, szaroliści i delikatnego błekitu.
Cały pokaz marki DIMEL możecie zobaczyć z zakładce filmy na fanpage Sylwia Adamczuk Fotografia! Zapraszam!
Advertisements

One thought on “POKAZ MODY „Plénitude”. Kobieta 50+. DIMEL

  1. […] Źródło zdjęcia: Sylwia Adamczuk – Fotografia […]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d blogerów lubi to: