Natura kontra retusz? Młodość czy dojrzałość? Parę słów o nowej kampanii Calvina Kleina

3232323.jpg

Coraz częściej w kampaniach zauważamy przejście z „wyszopowanych”, gładkich i pięknych ciał na rzecz natury, dojrzałości i jednocześnie różnorodności. Kobiety na tych zdjęciach są nieidealne, mają piegi, niekiedy fałdki. Podobny przykład możemy zaobserwować w kalendarzu Pirelli. Same zdjęcia mogą też sprawiać wrażenie „niedoskonałych”. W tym przypadku na pierwszy rzut oka rzuciła mi się ziarnistość fotografii a mowa o najnowszej kampanii bielizny damskiej Calvin Klein, którą promuje hasło „Calvin Klein Or Nothing At All”. Dosyć ciekawie wygląda zestawienie gładkich ciał z niedoskonałą skórą dlatego w kolażu zamieściłam również zdjęcie wykonane przeze mnie parę lat temu.

landscape-1492531350-hbz-lauren-hutton-index.jpg

gallery-1492531753-kirsten-2

Już wcześniej mogliśmy oglądać męską część z udziałem aktorów z filmu Moonlight. Tym razem występują  w niej kobiety w wieku od 18 do 73 lat. I tak za obiektywem Sofii Coppoli stanęły między innymi Kirsten Dunst, Rashida Jones, Nathalie Love, Chase Siu Wonders i legendarna w branży modelingowej Hutton (która ma na swoim koncie 28 okładek dla Vogue’a).

Oprócz zdjęć możemy również obejrzeć krótkie filmiki. Są to minutowe wywiady z bohaterkami, w których opowiadają o swoich doświadczeniach: pierwszych pocałunkach, miłościach i randkach.

Jak stwierdziła sama autorka zdjęć :„Stare reklamy Avedona z Andie Macdowell, Kate Moss z lat 90.… Wydaje mi się, że te zdjęcia wywarły na mnie wtedy duże wrażenie. Chciałam, żeby młode kobiety miały coś, co traktuje je z szacunkiem i zrozumieniem”.

Skomentuj

